Blog Yazarak Para Nasıl Kazanılır ?

İnsan ne kadar profesyonelce bir iş yapsa da ek gelir olarak başka neler yapabilirim diye düşünmeden edemiyor. Bildiğiniz gibi ben de profesyonel olarak mühendislik mesleğimin yanında blog yazarlığı işlerimi sürdürüyorum.Peki blog yazarak para kazanmak konusunda bir şeyler yapabiliyor muyum ? Elbetteki evet !!! O kadar makale ve araştırma yazıları sadece hobi amaçlı değil tabiki. Siz kazanabilir misiniz ? Bilgisayar kullanmasını, yazı yazmasını, internette araştırma yapmasını biliyor ve Ehli Blog okuyorsanız =) siz de para kazanabilirsiniz. Bu yazımda blog açma işlemiyle birlikte yazdıklarınızdan nasıl kazanç sağlayabilirsiniz adım adım ondan bahsedeceğim.
blog-yazarak-para-kazanma
İlk olarak sonuca giden bu yolda hangi adımlardan geçmeniz gerekecek onları ele almak istiyorum.
Hiç bir programlama dili bilmiyorum.
Şunu inanın ki bir siteye sahip olmak için html, css gibi kod bilmenize gerek yok. Bilirseniz çok daha avantajlı fakat bu konumuz için şart değil. Çünkü hazır web sitesi sistemleri var. Bunlardan ücretsiz blog açma siteleri adlı yazımda bahsetmiştim.Ben blogger kullandığım için sizlere de blogger ile blog açma işlemini tavsiye ediyorum. Bunu söylüyorum ki dünya kadar para verip site tasarlatacağım vs. düşünerek daha ilk başta vazgeçmeyin. Ücretsiz yüzlerce blogger temaları mevcut. O zaman web tasarım işi cepte. Kafamızı kurcalayacak bir şey yok.webmaster, blog yazarak para kazanma, blogdan para kazanma, blog yazarak nasıl para kazanılır,
Gelelim alan adına.
Yine bu konuda da ücret ödemeye mahkum değilsiniz. Bildiğiniz gibi subdomain kullanımı sayesinde alan adı satın almak zorunda değilsiniz. Blogismi.blogspot.com şeklinde bir alan adınız olabilir.Kendi alan adınızı kullanamaz mısınız? Tabi ki yıllık 25 Tl ücret karşılığında firmalardan kendi alan adınızı alıp kullanmaya başlayabilirsiniz. Daha profesyonel bir görünüm için .com uzantılı adınızı kullanmanızı tavsiye ederim.
Tavsiye yazı : Doğru alan adı seçimi
Temamız ve alan adımız hazır. Bunlar tamamen sizin kişisel isteklerinize bağlı durumlar. Elbette önerilerim var, bunlar için önceki yazılarımı okuyabilirsiniz.
webmaster, blog yazarak para kazanma, blogdan para kazanma, blog yazarak nasıl para kazanılır,

Ben ne yazacağım ?

webmaster, blog yazarak para kazanma, blogdan para kazanma, blog yazarak nasıl para kazanılır,
İşte kritik soru. Hangi konuda blog yazabilirsiniz? “Hayata dair” sloganıyla yola çıkan çoğu yazar arkadaşımız hüsranla çalışmalarına son vermek zorunda kaldı.Çünkü bu slogan hiçbir şeyi ifade etmiyor.Buna bakarak içeriğiniz hakkında herhangi bir öngörüde bulunamıyorum.Bu yüzdendir ki bloğunuzun bir konusu olmalıdır.Hangi konuda yetkinsiniz ve bir şeyler paylaşabilirsiniz bunu belirlemeniz gerekmektedir. Bildiğiniz gibi kendi bloğumda seo, adsense, blogger ipuçları, excel, Word ve Outlook kullanımlarına dair nasıl yapılır tarzı makaleler paylaşıyorum. Sizde bilgi ve becerinize göre moda, sağlık, eğitim, spor gibi farklı konularda yazabilirsiniz.Yalnız bir konuda uzman olmanız hemen o kategoride yazılar içeren blog açmanız için yegane şart değildir. Amacımız para kazanmak olduğundan sizi okuyacak ve size para kazandıracak okuyucularınızı da unutmayın. Peki ne yapacağız dediğiniz duyar gibiyim.Sıradaki adım size yapmanız gerekenler açıklayacak :

Anahtar kelime analizi

Diyelim hayvanlar konusunda bilginiz var ve hayvan zehirleri konusunda yazmak istiyorsunuz. Peki insanlar bunu merak ediyorlar mı ? İşte size bu kelime grubunun aranma hacmi :
image
Ayda aranma hacmi 100 ‘ü bile geçmeyen bir kelime size para kazandırabilir mi ?Tabi ki HAYIR !
Bunun yerine illaki hayvanlar hakkında yazmak istiyorum diyorsanız “komik hayvan videoları, hayvan çiftliği, hayvan belgeselleri” konusunda yazmanız size gelir getirecektir.Nerden mi biliyorum ? Anahtar kelime analizi yaptım ve aranma hacimlerinin aylık 8000-9000 civarında olduğunu gördüm.Bu da demek oluyor ki bu pastadan siz de nemalanabilirsiniz.
O zaman ne yapıyoruz?
  • İnsanlar internette ne arıyor?
  • Ben bu konularında hangisinde yazabilirim?
Sorularını aklımızın bir köşesinde tutuyoruz.

Özgün makale

Şimdi sıra ilk yazılarımızı hazırlamakta.Kafama estiği gibi yazı yazarım düşüncesindeyseniz kaybedersiniz onu baştan söyleyeyim. Çünkü kalıcı ziyaretçi trafiği arama motorlarından sağlanmakta. Bu yüzden arama motorlarının anlayacağı dilden yazınızı hazırlamalısınız. Seo uyumlu makale hazırlığı bu yüzden biraz ciddi bir araştırma gerektirir. Yazı anahtar kelime ekleme işini yapmalı ve anahtar kelime yoğunluğu konusuna dikkat etmelisiniz. Bunlar işimizin seo tarafı. Bir de okuyucularımız yazıdan ne bekler o soruyu ele almalısınız.
Her şeyden önce yazınız imla hataları içermemeli ve doyurucu olmalıdır. Özgünlüğü yakalamalı ve giriş – sonuç bölümü arasında uyum yakalanmış olmalı. İlaveten Google uzun yazıları daha çok sever. Bu demek değildir ki yazı uzun olsun diye alakasız şeylerden bahsedin. Yazınız okuyucuya doygun içerik sunmalı fakat detaylı olması onu bloğunuzda daha çok tutacağından bu size artı bir getiri sağlayacaktır. Bu yüzden 400 kelime ve üstü yazılar hazırlamanız yararınızadır.
Ben bu kadar makaleyi nasıl hazırlayabilirim ?
makale-yazarligi
Çok yazı çabuk sonuç getirecek diye bir kural yok. Miktarından çok kalitesi daha önemlidir. Bu yüzden 3-4 makale yazarak bile kazanç sağlayabilirsiniz. Bunun yanında makale satışı yapan ve güzel yazılar hazırlayan kişiler de mevcut.Onlardan makale satın alıp düzenleyerek hızlı bir şekilde içerikler okuyucularınıza sunabilirsiniz.

Blog araçları

Bir sitenin olmazsa olmaz bazı araçları vardır. Bunlar profesyonel bir çalışmanın olmazsa olmazıdır. İlk yazılarınızı yazmaya başladıkça aşağıdaki araçları da oluşturmayı ihmal etmeyin.
  • Facebook, Google plus ve twitter gibi sosyal medya hesapları
  • Logo
  • Hakkımda ve İletişim Sayfaları
Nasıl para kazanılır konusu için sabırsızlandığınızı tahmin ediyorum. Bu konuya geçmeden kısaca bir blog yol haritamızı çizmek istedim. Çünkü binlerce rakip arasında uygun okuyucuyu çekmeyi başaramazsanız kazanç elde etmek de hayal olacaktır.
Şimdi sitemizin hitini nasıl artırırız ondan bahsedelim.
Temasıyla, logosuyla, sosyal medya hesapları ve hazırlanmış 2-3 kaliteli içerikle tam bir bloğunuz var artık. Gelebilecek bir tane ziyaretçiyi bile kaçırma lüksümüz olmadığı için bu adımları önceden tamamladık. Şimdi biraz pazarlama yapmamız gerekiyor.
Google hızlı index için sitemizi pinglemek, site haritası oluşturmak ve dizinlere kaydetmemiz gerekmektedir. Bu Google açısından bir pazarlama şeklidir.Bu adımdan sonra okuyucu açısından bir tanıtım yapmamız gerekiyor. Peki nasıl ?
Eğer bir adsense hesabınız var ise bu saatten itibaren reklamları sitenize ekleyerek para kazanabilirsiniz.Yoksa aşağıdaki adımlardan sonra gelir elde etmeye başlayacaksınız.

Aynı kategorideki blogları yorumlayın

Sizinle aynı kategoride yazılar sunan blogları kısa bir arama ile Google da bulabilirsin. Şimdi onların sitesine girip birkaç yazısını yorumlayın ve yazılarını sosyal medya hesabında etiketleme yaparak paylaşın. Küçük bir takip listeniz olsun.Bulduğunuz siteleri not edin.Çünkü bir müddet onların yazılarını ısrarla yorumlamak zorundasınız. Yorum yaparken tabii klasik teşekkürler, iyi yazı şeklinde değil de değer katan yorumlar göndermeye özen gösterin. Küçük bir ipucu bir yazıyı ilk yorumlayan siz olun!

Forumlarda boy gösterin

Kategorinize uygun forumlara üye olun ve profil bilgilerinizi doğru bir şekilde doldurun. Site adınızı yazın. Tanıtım işine 10 makale civarı yayınladıktan sonra girişin. İmza satırına web sitenizi muhakkak yazın.

Misafir yazar olun

Yine popüler bloglarda misafir yazar uygulaması olup olmadığını araştırın ve güzel bir makale hazırlayarak orada yayınlanmasını sağlayın.Bu size hem ücretsiz backlink sağlamış olacak hem de sitenin okuyucularının size yönelmesini sağlayacaktır.
Yukarıdaki adımları sitemizin hiti artsın diye yaptık.Çünkü hit arttıkça gelir kazanmaya başlayacaksınız.Yukarıdaki yöntemlere ilaveten facebook da ücretli reklam verme işlemi başlatabilir ve tanıtım yazıları yazdırabilirsiniz.

Nasıl para kazanabilirim

internetten-para-kazan
Ve son adım.Artık belirli bir hiti yakaladığımızı düşünürsek sıra bu emeğimizin karşılığını almaya geldi.Aşağıda benim de kullandığım bazı yöntemleri sizlerle paylaşacağım.Yaklaşık 2009 dan beri EhliBlog da yazıyorum ve bir çok yöntemle blogumdan para kazandım.Vakit buldukça fırsatları değerlendirmeye çalıştım ve şimdi sıra sizde.

1-Adsense Reklamları

Adsense kayıt olma kolay fakat hesap almak maalesef o kadar kolay değil.Yalnız kaliteli bir blogunuz varsa inanıyorum ki kısa süre bu hesaba ulaşacaksınız.Adsense başvuru şartlarıkonusunda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.Bildiğiniz gibi adsense tık başına ücret veren bir anlayışa dayanıyor.Düzgün reklam yerleşimi ile daha fazla tık alıp kazancınızı artırabilirsiniz.
Genellikle teknoloji sitelerini daha çok reklama tıklamayan insanlar ziyaret ettiğinden biraz geliriniz düşük olabilir ama bilhassa yemek siteleri asgari ücret düzeyinde kazanç sağladıklarını biliyorum.Bu noktada benim de gelirimin çok da istenilen seviyede olmadığına inanıyorum.

2-Banner Reklamlar

İnternette boy gösterip tanındıkça insanlar artık sitenizde tanıtım yapmak isteyeceklerdir.Bunlardan biri de banner reklam satışıdır.Aylık ya da daha uzun süreli sitenizde alan satışı yapabilirsiniz.Yalnız bunu abartmamak da gerekir.Sitenizden çok fazla link çıkışı olması da doğru bir şey değildir.Ölçülü olun ve piyasa şartlarında fiyatlar sunun.
Reklam verenleri nereden bulabilirim ?
Bu noktada da forumlara başvuracağız.Sitenizde reklam vereceğinizi belirten kısa ve açıklayıcı bir yazıyla reklam verenleri sitenize çekebilirsiniz.Siz büyüdükçe artık okuyucularınız direkt mail yoluyla size ulaşmaya başlayacaktırlar.Şu anda ben bu durumdayım.

3-Tanıtım Yazıları

Hani dedik ya artık büyüdük, sitemiz hit almaya başladı.Artık banner reklam dışında bir ürün tanıtmanızı isteyen müşterileriniz de olacak.Sitesinin ya da ürününün tanıtımını yapmak isteyenler size ulaşarak güzel bir yazı yazıp sitenizde yayınlamanızı isteyecekler.Karşılığında ücret alarak karlı bir iş çıkarabilirsiniz.Bu yöntem de yine gelir kaynaklarım arasında.

4-Satış Ortaklığı

Günümüzün populer kazanç modellerinden birisi: Affiliate marketing.Yaptığınız satış ya da getirdiğiniz üye karşılığında para kazanabileceğiniz gelir modeli.Sıkı bir çalışma gerektiren bu yöntemde blog içeriğinize uygun ürünler satarak gelir elde edebilirsiniz.
Teknoloji içerikli bir blog olduğum için çok bu yöntemde kazanabildiğimi söyleyemem.Belki ücretli seo yazılımlarının satış ortaklığını yapabilirdim ama bunda da ülkemizdeki blogger ların para harcama konusunda cimri olduklarını inandığım için girişmedim.Şu anda bloggerTr sitesini açarak lisanslı blogger temaların satış ortaklığını yapıyorum.Kazanmaya başladığımı söyleyebilirim.Siz de kendinize uygun bir ürün seçip yolunuzu bulabilirsiniz.

5-Hizmet Satın

2009 yılından beri blogger kullanıcısı olduğum için bu konuda kendimi geliştirdim.Bu yüzden yeni blogcu arkadaşlara ücretli destek vermeye başladım.Özellikle tema kurulumu konusunda ciddi paralar kazandığımı söyelyebilirim.Gelirimin büyük bir kısmını da tema satışı, kurulumu ve tasarımı oluşturmaktadır.Siz de kendi yeteneklerinizi sitenizde ve forumlarda satışa çıkararak kazanç elde edebilirsiniz.
Forumlarda aktif oluşum, başarılı çalışmalarım sürekli müşteri getirmeyi başardı.Öyle ki forumlarda blogger konusunda sıklıkla özel mesaj alıyorum.Çünkü insanlar inanıyorlar ki ben bunu sorsam bir şekilde bana cevap verilir ve yol gösterilir.Bu inanç sizi başarıya götürecektir.
Bunlar benim para kazanma modellerim.Elbette bunların dışında yöntemler de mevcuttur.Bumerang reklamları, seo paketleri satışı, link kısaltma, makale yazarlığı gibi yöntemleri de deneyebilirsiniz.

Son Sözler

İnternetten blog yazarak para kazanmak tecrübemi sizlerle paylaştım. Üniversite zamanında biraz daha lay lay lom olarak blog yazarlığı yaptığım için aslında biraz geç kaldık ama eğer siz yeni başlayacaksanız muhakkak yukarıdaki adımları göz önünde bulundurarak bir başlangıç yapın. Bu bir süreç ve sabır gerektiren bir süreç.Tuttuğunu koparan ve başladığı işi bitiren bir yapıya sahipseniz yolunuz açıktır. Unutmayın benim ve benim gibilerin sizden çok bir farkı yok.(Bu konunun uzmanlarını ve eğitimli kişileri ayrı tutuyorum).Bu yazılanlara inanıyor ve kendini hazır hissediyorsan harekete geç ve sen de yüzlerce insan gibi internetten para kazan.
Blog Yazarak Para Nasıl Kazanılır ? Reviewed by Blog on Eylül 12, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Hile 2021 © 2016 - 2017
Powered By

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
microsoft twinoid