Fatih Sultan Mehmet Sözleri


27.08.2015 5 35
Fatih Sultan Mehmetin Sözleri

1  –   Devletleri yıkan  tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar.
2  –   Bu  dünya  ölümlüdür. Her fâni gibi  ben  de  ölümü tadacağım.
3 – Dünya devleti ebedi değildir. Fâni cihanda hiç kimse de ölümsüz değildir. İnsanların dünyada nefesleri sayılıdır ve ölümsüzlük kapısı kapalıdır. (Her nefis ölümü tadacaktır.)
4 –  Hayatım boyunca Allah’ın emirlerinden dışarı çıkmadım. Allah’ın rızasını kazanmak için uğraştım. Tek gâyem bu idi.
5  –  İmparatorunuza söyleyin. Şimdiki Osmanlı Padişahı öncekilere benzemez. Benim gücümün ulaştığı yerlere, sizin imparatorunuzun hayalleri bile ulaşamaz.

6  –   Ya  ben  Bizans’ı  alırım ;  ya  da  Bizans  beni.
7  –   Fatih  olmasaydım  Ulubtlı  Hasan  olmak  isterdim.
8  –   Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz.
9 – Düşmandan yüz çevirmek korkaklıktır. Benim ikbâlim yücedir. Talihsizlik ise düşmanın nasibidir. 
10 –  Yapmak istediğimi (sırrımı) sakalımın bir teli bile bilseydi, sakalımın o telini hemen koparır ve yakardım.

11 – Şeyhim Ak Şemseddin Hazretleri ile beraber yaptığım zikrin lezzetine dünyaları bile değişmem. Eğer şeyhim izin verseydi, zikir yolunu tercih eder, saltanâtı terk ederdim.
12  –   Düşmanı  tanımak,   tehlikeyi    bertaraf    etmek   demektir.
13 – Haçlı askerlerinin kendisine doğru geldiğini söyleyen devlet adamlarına : Allah beni bu şehrin halkının müttefiki olarak bu zamana kadar sakladı. Biz bu şehrin düşmanlarına galip geldik ve onların vatanlarını aldık. Burayı Makedonyalılar, Taselyalılar, ve Moralılar almışlardı. Biz bunların bizlere karşı kötü davranışlarının intikamını yıllar geçmesine rağmen torunlarından aldık.” –
14 – İstanbul’u niçin fethettiklerini sorduklarında, önce o benim gönlümü fethettiği için.
15 – 0niki Yaşındayken Hıristiyan ordusunun akınını haber alan Fatih Sultan Mehed’in babasına söylediği söz.  “Eğer padişah ben isem, ordularımın başına geçmeni emrediyorum ; eğer padişah sen isen orduların başına geç.”
Fatih Sultan Mehmet Sözleri Reviewed by Blog on Ağustos 27, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Hile 2021 © 2016 - 2017
Powered By

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
microsoft twinoid