Google Analytics Kullanım Rehberi

Son günlerde sıklıkla sorulan sorulardan bir tanesi de şu : “Google analytics nasıl kullanırım? Bu servis üzerinden hangi verileri alabilirim? Hangi yazım sık okunuyor ve insanlar benim siteme nasıl ulaşıyor?”Aylar belki yıllar önce google analytics kodu ekleme işlemini tamamlayarak bu servisi kullanmaya başladınız ama doğru düzgün sisteme ulaşıp da verilerinizi analiz etmediniz.Ya da sadece sayfa görüntüleme ve ziyaretçi sayısı verilerini göz atıp çıktınız.Eğer bu yorumlar size tanıdık geliyorsa ve google analytics kullanımı konusunda bazı raporlar alıp değerlendirme uğraşındaysanız bu yazım size yardımcı olacaktır.
webmaster, google analytics kullanımı, google analytics rehberi, google analytics nasıl kullanılır,
webmaster, google analytics kullanımı, google analytics rehberi, google analytics nasıl kullanılır,
Elinizde güçlü bir veri analiz aracı var fakat siz ya kullanmıyorsunuz ya da herkes tarafından bilinen araçları kullanmakla yetiniyorsunuz.Bu yüzdendir ki size kullanımı zor görünen bu sistemin bazı ipuçlarını size sunmak istiyorum.

Neden Site Verilerinize İhtiyacınız Var?

Bu yazımı okuyup tamamlamadan önce kendinize bu soruyu sormuş olabilirsiniz.İlk olarak bu konuya açıklık getirmek istiyorum :
  • Yazılarınızın kimler tarafından okunduğu ve hangi çevre tarafından ilgi gördüğü bilgisi sizin bir sonraki reklamınızı yapmanızda önemli olacaktır.
  • Yaptığınız seo çalışmasının etkilerini ziyaretçi sayısı artışında görebiliyor musunuz, bunu bilmek isteyebilirsiniz.
  • Hangi arama sorguları ile kullanıcılar sitenize yönleniyor bilgisine ihtiyaç duyabilirsiniz.
  • Hangi sayfa ne kadar görüntüleniyor, hangi sayfadan okuyucularınız çıkış yapıyor ve hangi sayfada ne kadar süre geçiriyorlar bilgisini görmek isteyebilirsiniz.
Ve daha fazla bilgiye bu servis aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

İlgi gördüğünüz kitleyi öğrenin

Siteniz hangi yaş grubu, hangi ülke ve hangi cinsiyetten kişiler tarafından ilgi görüyor öğrenebilirsiniz.Bunun yanında kullanılan tarayıcılar hakkında da bilgi alabilirsiniz.Bu bilgi sayesinde hangi tarayıcının oranı daha ağır basıyorsa o tarayıcıya göre sitenizin görünümünü kontrol etmeniz gerekebilir.İlaveten sitenizin hitap ettiği kesim bayanlar ise erkeklerin ağırlıkta olması siteyi hemen terk etmesine sebe olabilir.Bu gibi verileri inceleyerek sitenizi düzenleyebilirsiniz.
--> Google analytics trafik kaynakları
Analytics hesabınıza giriş yapıp kitle kısmına gelerek bu bilgilere ulaşabilirsiniz.
Örnek olarak sitemin yaş kitlesini incelediğimde çıkan grafik :
google-analytics-kitle 
Genç kesimden daha fazla ziyaretçi geldiğini görüyoruz.Bu da az çok doğru yolda olduğumu gösteriyor.

Hangi platformda daha etkilisiniz öğrenin

Edinme” sekmesinde sitenize ne şekilde trafik sağladığınızı görebilirsiniz.Farklı kaynaklardan gelen ziyaretçiler google tarafından takip edilmekte ve size sunulmaktadır.
Burada sıklıkla karşılaşacağınız terimler
Direct: Sitenize direkt gelen ziyaretçileri gösterir.Örnek olarak adres satırına www ile başlayıp sitenizin adresini yazıp ulaşan kişilerin oranıdır.
Referral: Başka bir sitede linkiniz yer alıyor ve kullanıcılar buna tıklayıp sitenize ulaşıyorsa bu oran onu temsil etmektedir.
Organics: Arama motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize ulaşan kişilerin oranıdır.
Social : Sosyal medya araçları vasıtasıyla sitenize ulaşan kişilerin oranıdır.
Örnek olarak yine sitemin değerlerine bakarsak :
google-analytics-populer-kanallar

Organik arama yoğunluğunun yüksek olması iyiye işaret.Fakat sosyal medyadaki başarısızlığım da açıkça gözüküyor.
Hangi sosyal medya aracı trafik sağlıyor ?
Eminim bu soruda aklınıza geldi.Bu araç sayesinde bunu da detaylandırabiliyorsunuz.Edinme > tüm trafik > kanallar sekmesine gelip 4. madde olan social seçerseniz farklı sosyal medya araçlarındaki durumunuzu görebilirsiniz.

Hangi içeriğiniz daha populer

Kuşkusuz her içeriğiniz aynı oranda hit getirmiyordur.Fakat öyle yazılarınız vardır ki sitenizi ayakta tutup para kazanma konusunda size önemli katkı sağlayabilir.
  • Peki hangi içeriğiniz daha populer ?
  • Hangi yazınızla kullanıcılar sitenize ulaşıyor?
  • Hangi yazınızdan sonra sitenizden ayrılıyor?
  • Site hızınız ne durumda ? Hangi yazılar daha yavaş yükleniyor ?
Bu soruların cevabını bilmek sizin hangi tarafta daha fazla efor harcamını gerektiği konusunda size yol gösterecektir.Çünkü :
  • Okuyucular hangi içerikten hoşlanıyor ?
  • Duyuru ya da reklam kampanyası hangi içerikte başlamalı?
  • Sitenize terk ettikleri yazı gerçekten kötü mü, onları nasıl farklı yazılara yönlendirebilirsiniz.
Sorularının cevabına ulaşarak çalışmalarınızı şekillendirebilirsiniz.Buna ilaveten sonuçları istediğiniz zaman periyodu içerisinde görmek için filtreleme yapabilirsiniz.
Son 1 ayda bana en çok hit sağlayan yazılarım :
 google-analytics-hit-getiren-yazilar

Davranış > Site içeriği kısmına gelerek bu raporların tamamına ulaşabilirsiniz.

Gerçek Zamanlı Rapor Alın

Google bir adım daha öteye giderek site verilerinizi anlık olarak da gösteriyor.O an sitenizde kaç kişi var, hangi yazıyı okuyorlar, nereden gelmişler gibi bilgilerine ulaşabilirsiniz.Keyifli bir ekran, sitenize ulaşan kullanıcılar ne yapıyorlar, nereden gelmişler görerek onları takip edebiliyorsunuz.
google-analytics-gerecek-zamanli
google-analytics-gerecek-zamanli-2
Son Sözler
Alacağınız tüm raporlar bu kadar mı ?
Elbette hayır.Serivisi kullandıkça daha farklı hangi raporlar alabileceksiniz görebilirsiniz.Burada bahsetmediğim en önemli özellik ise adsense kazançlarınız.Hangi yazınız ne kadar para getiriyor size merak ediyor musunuz?Bu konuyu da bir sonraki yazıma bırakmış olayım.

Google analytics kullanımı okuduğunuz üzere  türkçe dil desteğine sahip olmasıyla birlikte gayet kolay.Tüm raporlar tek tıkla karşınızda.Daha önceki kullanım tecrübelerinizi bizimle paylaşır mısınız? bu yaımız paylaşarak arkadaşlarınızın da bu etkili aracı kullanmasına vesile olabilirsiniz.
Google Analytics Kullanım Rehberi Reviewed by Blog on Eylül 12, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Hile 2021 © 2016 - 2017
Powered By

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
microsoft twinoid